Vyšetřovatel Joachim Tresko je šéfy podezírán, že poskytl své manželce, novinářce Karin (Gudrun Landgrebe) interní informace pro skandální článek, uveřejněný v časopise Punkt. V něm se uvádí, že Treskův zaměstnavatel věděl o obchodu se zbraněmi mezi jednou africkou zemí a německým obchodníkem Kusellou. Dva dny po otištění článku byl sklad zbraní vyhozen do vzduchu a na místě brutálně zavražděn jeden novinář. Treskova ujištění, že s celou záležitostí nemá nic společného, nejsou nic platná a šéfové trvají na tom, aby případ vyšetřil. Tresko se podvolí, především proto, aby obhájil profesionální čest své ženy…
Ve druhé části je Tresko pověřen vyšetřováním případu, kdy majitel kasina a jeho partner jsou zapleteni do obchodu s drogami, prostitucí a uměním, který provozují s ruskou mafií. Za vším je podle všeho majitel berlínské galerie. Tresko se k němu pokusí úspěšně proniknout, vydávaje se za zprostředkovatele, který pro své zákazníky hledá jistý „delikátní“ obraz, považovaný od konce války za ztracený. Případ se začne komplikovat v okamžiku, kdy se ukáže, že má velmi těsnou souvislost s pátráním jeho ženy Karin, která hledá vraha prostitutky Veroniky v berlínském klubu Luna. Majitelka klubu je totiž ve skutečnosti komplicem Kremera a Gerberta…
Třetí případ je pro Treska nejen osobní, ale bohužel také tragický. Vše začne po úspěšném zásahu proti mezinárodní mafii obchodující s uměním. Tresko se chystá se svou ženou oslavit patnácté výročí svatby, ale Karin se rozhodne ještě před oslavou zajít do redakce pro informace k novému případu. Jenže s Karin se zřítí výtah a Tresko je při pokusu o její záchranu těžce zraněn. V nemocnici se záhy objeví mladá francouzská novinářka Pamela, která tvrdí, že Karin zemřela proto, že věděla příliš. Společně pracovaly na případu spiknutí, jehož obětí se měl stát politik, který se ostře stavěl proti výstavbě letiště na německo-francouzských hranicích. Tresko se rozhodne spolu s Pamelou vypátrat vraha své ženy…
Na scénáři filmu se podílel i představitel hlavní role Mario Adorf.