Bankovní úředník Michal Forman uvízne v prudkém dešti s vozem v dopravní zácpě. Manželka Elizabeta mu z taxíku podá tašku, kterou si zapomněl doma. Muži se rozbije vůz a on hledá před lijákem úkryt u vchodu do pasáže. Spolu s davem dalších lidí je svědkem, jak auto srazí člověka, který vyběhl z pasáže. Stará dáma Michala upozorní, že mrtvý mu byl velmi podobný. – Michal zahlédne v pasáži půvabnou dívenku. Půjčí drobné na telefon neznámé černovlasé ženě. Zastaví se ve zdejším baru. Sympatická servírka mu vytočí číslo do banky. Forman sdělí svému nadřízenému Landovi, že přijde do práce později. – Na záchodku je Michal svědkem, jak květinářka Betty usouloží v kabince muže, kterého potom odnesou všudypřítomní nosiči. Na místě zůstanou dívčiny náušnice. – V klenotnictví v pasáži si Michal vybere dárek pro Elizabetu k desátému výročí svatby. Prodavačka mu řekne, aby si přišel za půl hodiny, až dárek zabalí. – K muži se přidá černovláska z telefonní budky, Klára. On jí prozradí, že pro důvěrné přátele je Karel a ne Michal. Pozve tajuplnou ženu do baru a povídají si o jeho práci. Klára náhle odejde. K úředníkovi si přisedne žoviální pan Uxa a nabízí mu výměnu bytu. Nedá se odradit Michalovým konstatováním, že žádnou směnu nepotřebuje. – V pasáži stále natáčí filmový štáb. – Forman zjistí, že klenotnictví je zavřené. Sleduje květinářku Betty. V patře ho však napadnou dva skini. – Muž se probudí v tajemném bytě u Betty. Dívka se mu nepokrytě nabízí, on jí však s přemáháním odolá. Na jeho dotaz, proč po milování s ní muži umírají, Betty odpoví, že si není jistá, zda jsou opravdu mrtví. – Jakýsi starý muž Michala přiměje, aby si od něj koupil lístek do kina. – Muž nechá na záznamníku vzkaz Elizabetě, že se opozdí, protože prý potkal dávného přítele, Lukáška. Pak pozve Betty do lepší restaurace v pasáži. Květinářka provokuje hosty a vedoucí je oba decentně vykáže. Betty konstatuje, že je to její otec. – Forman se rozhodne opustit pasáž. U vchodu ho dostihne prodavačka s jeho dárkem. Pak se tu muž srazí s Lukáškem. Dávný kamarád ho přiměje, aby s ním šel na skleničku. Skončí spolu v šatně kabaretu, kde má bývalý herec Lukášek komický výstup v ženském převlečení. K popíjející dvojici se přidá Klára. Opilý Lukášek se k ní chová důvěrně. – Pozdě v noci probudí osamělého Formana inspicient. Lukášek s manželkou Klárou už odešli. U východu z pasáže se muž dá do řeči s podivným hlavním vrátným. Nechce se mu jet domů. Odevzdá zdánlivě komisnímu hlídači své doklady; dostane za to univerzální klíč a doporučení, aby se prospal v kabině kina. Michal si pustí v kabině film: na plátně se objeví záběry s přejetým mužem. – Brzy ráno chytne Michala na chodbě lázeňský Olda Stodola. Přiměje ho, aby mu dělal pomocníka. Záhy přijdou do páry ředitel banky a jeho obchodní přátelé. Michal je obsluhuje. – Michal se marně shání po hlavním vrátném. – Setká se s Klárou, ale chová se k ní chladně. Dostane se až za vedoucím a ten ho zavede do místnosti, z níž sleduje dění v pasáži na monitorech průmyslové televize. Forman tak mimo jiné vidí servírku, která provádí za závěsem baru felaci zákazníkům. – Pomocí vzácného univerzálního klíče se dostane Michal do prázdné herny. Na jednom kulečníkovém stole je křídový obrys těla a stopy krve. – Podle rady vedoucího jde Michal za kotelníkem Kryštofem. Ten ho varuje před podzemním labyrintem a seznámí ho s dívkou Monikou, která kdysi v podzemí zabloudila. Od té doby je pomatená a chodí stále nahá. – Formanovi se udělá zle. Nahoře na záchodcích opět přistihne Betty, odcházející od mrtvého klienta. Zabloudí do herny, kde se ho ujme vyhrávající Uxa. Karbaníky ruší při hře hádka hráčů kulečníku. Ukončí ji muž v koženém kabátě, kterému právě šla karta: jednoho z hráčů zastřelí. Mrtvý klesne na plátno stolu. Nikdo si toho však příliš nevšímá. Podle Uxy mají hra i pasáž svá pravidla a není radno je porušovat. – Michal při hledání hlavního vrátného jede s dívenkou v paternosteru. Vystoupí, a v místnosti, ozářené svícemi, vidí katafalk s mrtvolou. – Probere se u Stodoly. Lázeňský ho prý našel u kotelny. Vyruší je prodavačka z klenotnictví: souložila v páře s ředitelem banky, a tomu se podle ní udělalo nevolno. Je to však jen planý poplach. – Michal nenajde v šatně své šaty a musí si obléct nějaké hadry. Varuje hodující boháče, že jim Stodola připravil hostinu z krys. Ředitel banky však konstatuje, že v demokracii může každý jíst, na co má chuť. – V pasáži narazí Forman na Landu, ale ten ho nepozná. Znovu se na něj přilepí Klára: Lukášek ji prý zbil. Michal neochotně jde za bývalým přítelem. Najde ho v Bettyině bytě oběšeného. Mrtvý však náhle oživne: byl to jen divadelní trik. Lukášek kamaráda obviní, že mu před lety přebral milovanou Elizabetu a teď mu chce přebrat Kláru. V hádce a rvačce mezi muži vyjde rána z Lukáškovy pistole. Klára vystrčí otřeseného manžela z okna. Tělo spadne před lidi do pasáže. Žena obviní Michala z vraždy. Všechno natáčejí filmaři. – Starý muž s lístky poradí prchajícímu Formanovi, aby utekl do podzemí přes kino. V sále se právě promítá scéna zavraždění Lukáška. – Cestou dolů zastaví Michala dva skini. Chtějí univerzální klíč. Muž ho hodí do kanálu a oni ho srazí k zemi. – Zbědovaný Michal se dostane do podzemí, kde probíhá velký mejdan. Nabízí se mu rozvášněná Betty. A on se s ní uprostřed plamenů divoce pomiluje. Pak jí vyzná lásku. Nazí projdou do Bettyina bytu. Oblečou se do večerních šatů a vydají se na ples ve Velkém sále. Jsou tu všichni lidé z pasáže; Michal poznává i dívčiny "mrtvé" zákazníky. Setká se též s Lukáškem, tvářícím se jako by se nic nestalo. Svůdná Betty vyhlíží nové klienty. – Michal odejde. Potká se s hlavním vrátným, který mu vrátí jeho doklady. Muž se náhle rozhodne a zoufale vyběhne z východu pasáže. V prudkém dešti skočí přímo pod auto. Sleduje to stará dáma. U bezvládného těla leží na zemi dárek pro Elizabetu: stejné náušnice, jaké nosí Betty. Celá scéna se však jenom natáčela do filmu. Herec, představující Michala, se po konci záběru zvedne. Vidí u vchodu do pasáže dívenku, která mu ukazuje v malé dlani univerzální klíč. Jde k ní. Náhle ho k sobě z nitra průchodu láká Betty. On jde za ní, a přitom otáčí hlavu k východu z pasáže...